חדשות של הפנימייה:

ההרשמה לשנת הלימודים הבאה בעיצומה

חדשות של הפנימייה:

אתר חדש לכפר הנוער הדתי בהודיות – ברכות

חדשות של הפנימייה:

ההרשמה לשנת הלימודים הבאה בעיצומה

חדשות של הפנימייה:

אתר חדש לכפר הנוער הדתי בהודיות – ברכות

חדשות של הפנימייה:

ההרשמה לשנת הלימודים הבאה בעיצומה

הירשמו ליום ביקור מיוחד בכפר:

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם

    כפר הנוער הודיות מציין 65 שנות פעילות

    בכפר ירוק בגליל התחתון מתחנכים תלמידים ותלמידות באווירה כפרית נעימה. 'כפר הנוער הודיות', שמציין בימים אלה 65 שנות פעילות משתרע על פני שטח ירוק ופסטורלי, הממוקם בסמוך לקיבוץ לביא. ביקור בכפר מגלה תלמידים המגיעים מכל רחבי הארץ וזוכים לחוויה ייחודית בענפי המשק, באורוות הסוסים ובמתקני לימוד וספורט מתקדמים. מספיקים מספר רגעים כדי להבין שהגעתם לבית ספר מזן אחר וייחודי שבו לומדים התלמידים במסלול פנימייה ואקסטרני בבית הספר בניהולו של עופר ירושלמי. תלמידי הכפר עובדים ולומדים במשק חקלאי מתקדם ופינת חי מרשימה, כאשר גולת הכותרת היא אורוות סוסים מתקדמת בה התלמידים מטפלים הלכה למעשה בסוסי הכפר. הצוות החינוכי והמנהלי שמנצח על העשייה הענפה בכפר, כולל מלבד מורים ורכזים גם מורות חיילות בנות שרות לאומי ומתנדבי שנת שרות. הצוות מעניק לתלמידים מעטפת רחבה לאורך כלל שעות היממה, ובערבים אף מתקיימים תגבורים לימודיים לכל תלמיד לו נדרש סיוע ברמה הפרטנית.

    "מלבד המגמות הסטנדרטיות, כשליש מתלמידי הכפר עושים את צעדיהם הראשונים במקצועות מאתגרים ובמספר מגמות מיוחדות, דוגמת לימודי משטרה", מספר מנכ"ל הכפר, אלי שטיין, "הלימוד כולל גם פן מעשי במסגרתו התלמידים יוצאים למטווחים להתנדבות במסגרת המשא"ז הכפרי, ואחראיים על טיפול בסוסים המיועדים לשרות במשטרה". מנהלת האורווה, טל ארצי מספרת כי לפני מספר חודשים אירעו בכפר המלטות מרגשות – סייחים ישראליים מסוג פריזן וקוואטר הגיחו לעולם, "על פי התכנון, בעוד מספר שנים הם יהיו הסוסים הצברים הראשונים שישרתו במשטרת ישראל".

    מלבד הלימוד וההתנסות בלימודי מגמת משטרה, זוכים תלמידי הכפר לחוות עבודת שטח מעשית בחממות הכפר בגידול צמחים. "לאחרונה, התלמידים מצאו פתרון לגידולים בשנת שמיטה באמצעות מערכת הידרופונית מיוחדת", מוסיף שמואל סבג מרכז המשק.

    גם תלמידי מגמת התקשוב של הכפר עושים חייל בטכנאות מחשבים וזוכים להכרה מחברת סיסקו העולמית בתחום המחשוב. "תלמידי הודיות נהנים מסביבת לימודים מתקדמת הכוללת בין היתר מעבדות וחממות וחדרי לימוד מתקדמים", מוסיף שטיין. "בהודיות יש שילוב מנצח של לימוד טכנולוגיה וחינוך לערכים ולמצוינות".​ לצד לימודי המשק, התקשוב והמשטרה, תלמידי כיתות יב' בכפר עוברים מסלול הכנה לצה"ל שבמסגרתו הם יוצאים למסע ארוך בצפון.

    "לפני מספר חודשים", מספרת מנהלת הפנימייה, קורנית לנסקר, "שכבת נועם י"ב צלחה מסע באורך 45 ק"מ שנמשך כיומיים. הם התמודדו עם קשיים והחשוב ביותר – למדו לאורך המסע על ערך הדאגה לזולת. הם הוכיחו מנהיגות אמיתית, והובילו מסע עם אחריות אישית".

    אחד מצדדיו היפים של הכפר היא היותו משלב בתוכו תלמידים מגלויות רבות לצד צברים. "תלמידי הכפר עוסקים בשורשים שלהם ושל חבריהם לספסל הלימודים", מדגישה לנסקר ומוסיפה כי "תהליך הלמידה נמשך לאורך כל שנות הלימוד של התלמי.

    דים בכפר, כאשר השנה החלטנו להמשיך את המסורת ולקיים אירוע שיא גדול ששילב מתחם קולינריה, לבוש ותרבויות. כל קבוצה הציגה את העדה שעליה למדה, את הטעמים, הצבעים, הריחות והצלילים שהיא מביאה איתה לפסיפס היפהפה שמרכיב את החברה הישראלית – פסיפס שבא לידי ביטוי בכפר בצורה מרגשת".

    כיאה לבית שני, הכפר משמש כתובת לבוגריו גם לאחר סיום הלימודים. "הכפר מעמיד לרשות הבוגרים מבנה שבו גרים על בסיס קבוע מספר בוגרים, בהם מספר חיילים המשרתים ביחידות צה"ל מובחרות או סטודנטים לאחר שרותם" מסביר שטיין. "הדאגה ומאמצים אינם עוצרים עם סיום הבגרויות", הוא מסכם, "הבוגרים ימשיכו תמיד להיות חלק ממשפחת הודיות".

    בואו ללמוד בחוויה אחרת

    השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם


      שאלות נפוצות